Sabtu, 25 Mei 2013

BIKERS KENTAL



Pelakon - Ouled Kenitra
Skrip - Ouled Kenitra
Penerbit - Ouled Kenitra
Wardrobe - Ouled Kenitra
Bancuh Air - Ouled Kenitra
Jual Apam - Ouled Kenitra
Basuh Pinggan - Ouled Kenitra
Order Nasi Lemak - Ouled Kenitra
Tangkap Ayam - Ouled Kenitra
Pungut Kayu Api - Ouled Kenitra
Petik Rambutan - Ouled Kenitra

Pendek kata semua buat sendiri aka masuk bakul angkat sendiri naik moto bawak sendiri.


Sinopsis

Mengisahkan seorang pemuda yang ingin ke Thailand untuk membeli sehelai jeans Siam. Hasratnya untuk berkonvoi musnah berkecai tebabooo apabila motonya dirembat kutu dadah. Berbekalkan kepandaian mekanikal Sekolah Vokasional Harvard tingkatan tiga dia cuba mereka satu jentera berkuasa tinggi menggunakan beskal roda tiga dari tong sampah besar belakang kedai Kak Demi Moore. Berjayakah dia dengan wang simpanan empat ringgit dua posen. Saksikan di pawagam berhampiran rumah ketua darjah tiga anggur.


Ulasan penonton

1.     Saya terpaksa merembat 9 posen duit sekolah adik selain ambil upah tiup tayar beskal semata-mata bagi membeli tiket menonton filem ini. Saya ingatkan ada banyak adegan letup-letup rupanya cuma ada 39 kali tayar moto meletup kena paku dan budak pam minyak kena letup kepala oleh tokeh pam. Saya sedih sebab balik kena menapak kerana bas dah tamat perkhidmatan. Lebih sedih apabila kena tali pinggang ayah di belakang.

2.     Saya tidak pernah menyaksikan filem sesedih ini. Sekotak tisu yang saya bawa habis kerana mengelap air mata dan hingus cair kerana kepedasan membaham burger Korea Kefsi. Saya nak menonton lagi lepas dapat duit jual getah nanti.

3.     Sebagai biker gua memang kena nonton filem nih. Semangat diorang berkonvoi memang gua kagum. Takat ni gua hanya konvoi kenduri kawen anak Mak Esah dan konvoi ke balai polis kerana merempit dalam longkang. Gua ingat nak tambah lagi tiga roda kat depan moto gua bagi balancing lebih mantap.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TAPAI, TRAVELS & GUILTY PLEASURES OF A FERMENTED MALAYSIAN - Hishamuddin Rais

  Hamba cukup suka dengan cover   buku ini. Ia adalah susunan bahan makanan, rempah dan sayuran yang membentuk wajah Hishamuddin Rais. Tapai...